מדוע צילום מוצרים נחוץ כל כך בתעשייה לקידום המכירות.
למה בכלל צריך להשתמש בצילום, כאשר רוצים למכור מוצר? התשובה הפשוטה היא שהמוצר הוא "הכל". עסק אינו יכול לשרוד ללא המוצרים ולכן זה חיוני להציג אותם בדרך המושכת והמעניינת ביותר. גם אם אתם מוכרים מוצר באי-ביי, כדאי שתצלמו אותו כמו שצריך. צילום נפלא, יגרום למוצר פשוט להראות מדהים. בעצם, אתם הופכים את המוצר לגיבור על בתמונה.
סביר להניח כי כאשר מישהו מסתכל בתמונת המוצר, אין בסביבתו דוגמא למוצר הנמכר. התמונה חייבת לספר את כל הסיפור של המוצר ולגרום למי שמתבונן בה לרצות לרכוש את המוצר. נכון שזה נפלא כשיש תמונה מהממת של המוצרים, אך לשניה לא נוכל לתאר לעצמנו שזה מספיק. לכן, צילום מוצר מצריך צילום של מבחר תמונות גדול, אשר משאירות מקום לדמיונו של הצופה, אלא תהיינה ברורות לחלוטין. תמונות שלא תופשות את המבט של הלקוח כמו שצריך, עלולות לגרום לו להתבונן בתמונות של צלם אחר ובית עסק אחר, אשר מראות אספקטים מושכים אחרים. מה שאומר שהלקוח ירכוש את המוצר במקום אחר.
לדוגמא: חישבו על צילום של אותה חולצה ב-2 קטלוגים שונים. חולצה זהה, במחיר זהה. בקטלוג אחד מופיע החולצה בצילום מקצועי ונקי ואילו בקטלוג השני, התמונה היא חובבנית ולא ברורה – אולי היא בהירה מדי, לא חדה מספיק, ערוכה בגוונים לא נעימים לעיין, מצולמת מזווית לא מוצלחת וכו'. רוב הסיכויים שתעדיפו לרכוש את החולצה מהקטלוג הראשון, כך עובדת הפסיכולוגיה של השיווק – התמונה הראשונה תוטמע במח שלכם.
במילים אחרות, כאשר הלקוח מתבונן במוצר באתר אינטרנט, הוא בוודאי מחליט האם המחיר שמבקשים, שווה את המוצר. הקונה הפוטנציאלי אינו אומד את ערך המוצר מספרית. אם הוא סוחר אמנות הוא יודע שהוא רוצה לגרום לקונים להרים גבה, כאשר הם מתבוננים בתמונה. הבעל שרוכש את המוצר, ירצה לשמח את אשתו ליום הנישואים. מה שאומר, שכל אחד אומד את המוצר ושופט אותו מהצרכים האישיים שלו.
אין ספק שאחד הפרמטרים שהלקוח יבדוק, הוא האם התמונה משקפת את מידת הרצינות של המוכר, מול מידת הרצינות שהוא היה רוצה שתהיה לקונה, כלפי המוצר המוצע למכירה. יכול להיות שהקונים גם מתבוננים בתמונה של המוצר המוצע למכירה וחושבים לעצמם האם בית העסק/המפעל, של בעל המוצר, ימשיך להתקיים לאורך זמן. מי ירצה לרכוש מוצר כלשהו, ממי שמתכוון לפתוח עסק מסוג אחר בעוד חודש או להיעלם מעולם המסחר. לכן, ניתן לאמר שכולנו זקוקים לתמונות טובות למוצרים המוצעים למכירה, גם בעלי העסקים/המוכרים וגם הלקוחות הפוטנציאליים.