כיצד נעשה קידום אתרים מקצועי בגוגל ובשאר מנועי החיפוש
קידום אתרים מקצועי נעשה במספר שלבים, באופן הבא:
מחקר מילות מפתח כחלק מקידום אתרים
השלב הראשון שהוא חלק חשוב בכל הנוגע אל קידום אתרים הוא בדיקת נושא האתר מבחינת מילות המפתח: אלו עמודים באתר כדאי לקדם ובאילו מילים. המחקר כולל בדיקה מול אתרי המתחרים (בדיקה של ותק הדומיין שלהם, קישורים נכנסים, ומבנה האתר שלהם) ובדיקת טרנדים לפי כלי גוגל (אילו מילים מבוקשות יותר ואלו פחות). כמו כן, מקשרים את האתר לכלי גוגל עבור סטטיסטיקות google analytics ועבור בדיקה שוטפת של בעיות ומידע על האתר google webmaster tools.
אופטימיזצייה לגוגל של אתר אינטרנט
יש לבצע הן אופטימיזציה למנועי חיפוש, הן עבור קוד האתר, והן אופטימיזציה לתכנים באתר אותו אנו מקדמים.
בפרט, כוללת אופטימיזציית הקידום בגוגל: הוספת מפת אתר, לוגו לחיץ, תיקון (אם אפשרי) של מבנה היררכי באתר, שינוי כותרות החלון title, הגדרת כותרות משנה h1,h2,h3, הוספת תכנים וטקסטים מקדמים, הוספת הדגשות וקישורים פנימיים בין הדפים השונים באתר, הוספת ערכי alt חלופיים לתמונות באתר, הוספת תיאור עמוד description ומילות מפתח keywords, וכו'. נעשית גם החלפה של חלק מן התמונות הראשיות לקטנות יותר (עבור טעינה מהירה יותר של האתר). מומלץ גם לבצע התאמה של תקני w3c לאתר, כדי להבטיח סריקה טובה יותר של גוגל בכל דפי האתר.
חשוב להבין כי קידום אתרים מקצועי מתחיל במחקר מילים ובאופטימיציה של האתר למנועי חיפוש, ואינה מתמקדת אך ורק בנושא החלפת קישורים, שהוא חלק חשוב בקידום אתר, אך אינו הכל.
תחזוקת קידום אתר שוטפת
התחזוקה הינה חלק חשוב ביותר בכל נושא קידום אתרים בגוגל והיא כוללת העלאה של מאמרים לאתר עצמו, והשגת קישורים איכותיים לאתר מאתרים חיצוניים. במקביל, יש לבחון בצורה שוטפת את הסטטיסטיקות של הכניסות לאתר ואת השגיאות וההודעות שגוגל נותן כמחווה על האתר, ובהתאם עושים תיקונים נוספים בקוד האתר ובתכנים שלו אם צריך וניתן.
השגת הקישורים לאתר נעשית בדרכים הבאות: הכנסת האתר לעשרות אתרי אינדקס אתרים, העלאת מאמרים מקדמים על האתר באתרי מאמרים שונים ברשת, העלאת פוסטים בבלוגים שונים, הכנסת פוסטים בפורומים, הכנסת המלצות על האתר במספר אתרי המלצות, קישורים מאתרי תמיכה שיבנו במיוחד, החלפת קישורים מאתרים אחרים (חלקם קישורים טובים יותר וחלקם טובים פחות).
בהתחלת קידום אתר אינטרנט מומלץ לתת דחיפה גדולה יותר לאתר עצמו ע"י הוספת דפי תוכן ומאמרים רלוונטיים אליו, העשירים במילות מפתח. בהמשך, אפשר לעבור לכתיבת תכנים מקדמים מחוץ לאתר, ובהשגת הקישורים באופן המוצג לעיל.