מאמרים

מדוע צריך מאמרים באתרי אינטרנט? כיצד לכתוב מאמר טוב?


כיום אנו נתקלים במאמרים במקומות רבים, לעתים אנו צריכים לכתוב בעצמינו מאמרים אקדמיים לצרכים שונים ובמקרים אחרים אפשר להיתקל במאמרים בעיתון, כאשר המקום שמכיל כמות גדולה של מאמרים היום הוא האינטרנט. בשנים האחרונות עלתה החשיבות של מאמרים באתרי אינטרנט בנושאים שונים לצרכי קידום אתרים. כמעט כל אדם שמקים אתר מכיר בחשיבות של מאמרים באתר על מנת לקדם את האתר במנועי החיפוש ברשת.

כתיבת מאמר לאתר אינטרנט שונה מכתיבת מאמר לעיתון או למטרה אקדמית כלשהי. כיום המקצוע של כתיבת מאמרים לאינטרנט התפתח מאוד ויש לא מעט פרילנסרים אשר מעניקים שירותים של כתיבת תוכן ומאמרים לאתרים בעברית או אנגלית, בנושאים מגוונים כמו בריאות, נשים, תרבות, חינוך ועוד. כאשר כותבים מאמר המיועד לאתר אינטרנט כלשהו חשוב להתחשב במספר דברים כמו הגולשים וקהל היעד אליו מיועד המאמרים וגם למנועי החיפוש דרכם מגיעים הגולשים לקרוא את המאמר.

הכנסת מאמרים לאתרי אינטרנט עוזרת למנהלי האתר למשוך אליהם גולשים וחשוב מכך, להשאיר את הגולשים באתר ולהשתמש באפליקציות השונות או בשירותים שהאתר מציע. כאן בעצם חשוב להבין מיהו קהל היעד, מה שיעזור לנו לבנות את המאמר ולהחליט מהי שפת הכתיבה המתאימה ביותר. לדוגמא, כאשר כותבים מאמר המיועד לקהל יעד של נשים כמו בנושאי היריון, לידה, טיפוח וכדומה, חשוב להתאים את שפת הכתיבה לנשים ולנסות להבין אילו מילים הכי פופולאריות במנועי החיפוש.

כאשר כותבים מאמר לכל סוג של אתר אינטרנט ובכל נושא, חשוב לקחת בחשבון מספר נושאים. ראשית גם אם כותבים מאמר שכבר נכתב אלפי פעמים בעבר בנושא פופולארי כמו לידה, חינוך, טיפוח וכדומה חשוב לכתוב מאמר מקורי. מנועי החיפוש באינטרנט מתקדמים מאוד ויודעים לזהות העתקות ומאמרים משוכפלים. כמובן שאין זה אומר כי לכל כותב מאמרים צריך להיות הידע המלא על כל נושא בעולם, אבל חשוב לבצע מחקר על הנושא אותו כותבים ואז להרכיב מאמר משלכם.

עקרון חשוב נוסף בכתיבת מאמרים לאתרי אינטרנט הוא מילות מפתח. אלו בעצם מילים אותן חשוב להכניס אל תוך המאמר, כך שהמאמר יעזור לקדם את האתר במנועי החיפוש השונים. את מילות המפתח חשוב להתאים לנושא המאמר ולסוג קהל היעד אליו מיועד המאמר. כך כאשר כותבים מאמר בנושא מצבות חשוב לרכז רשימת מילות מפתח כמו מצבה, מצבות, מצבות קבורה, בניית מצבות וכדומה. מילות המפתח הן בעצם מילות החיפוש אותן יקליד קהל היעד במנועי החיפוש וחשוב להקפיד על כמות נכונה של מילות מפתח, כאשר הכמות המומלצת היא לא יותר מ7% בהתאם לכמות המילים.

כאשר כותבים מאמר לאינטרנט נסו לשים את עצמכם במקומו של הקורא אליו אתם מיעדים את המאמר. חשוב להקפיד על פסקאות קצרות וקולעות. חשוב להתאים את שפת הכתיבה לקהל כך שאם מדובר בקהל צעיר ובנושא קליל יחסית אפשר להשתמש בסלנג ובכתיבה קלה יותר. מילות המפתח נועדו למשוך את קהל היעד אל האתר, אך תפקידו של המאמר להשאיר אותו באתר ורק מאמר בעל תוכן אמיתי יעשה זאת.